About Me

My photo
Bandar Baru Bangi, Selangor, Malaysia
Hamba Allah yang berusaha mencari ilmu demi mencapai redhaNya. Seeru a'la barakatillah..

Tuesday 1 January 2013

some experience at Luton airport

Alhamdulillahhhhh....sekarang ni dah ade kat rumah hubby di Bristol.. what a relief! honeymoon selama 5 hari 4 malam dah habis... tapi, kenangan2 indah di Istanbul dengan suami tercinta takkan dilupakan... inshaAllah lepas ni nak datang bawa anak2 pulak.. kalo umur panjang,murah rezeki :) supaya anak2 kenal sejarah.. bukan setakat belajar dalam buku teks then lupa macam tu jer... Cuti berbaki 1 bulan exactly.. cuti ke? tak payah panggil cuti laaa... lets me call it "1 month library session".. emm indah nama tuuu... memang lepas ni kene duduk library pon from 10am-10pm.. seriouslyyyy...

now nak share sikit tentang pengalaman di airport luton pergi dan balik...aaahhh nighmare jugakk ar masa kat airport luton masa kat imigresen... beratur lama giler.. lebih sejam jugak beratur.. yg tu tak heran lagiii... yang tak bestnye.. kitorang beratur di tengah puak2 yahu** yang memegang passport negara haram tu.. malas nak taip nama negara yg tak curi tanah milik kita tuu... asalnye, aku nak buat tak tahu je laaa... dalam hati memang rasa panas giler..ye la.. musuh kan. sape tak panas.. aku memang terang2 la org Islam kan dah pakai tudung gitu.. ade sorang pompuan ni, kejap2 pandang belakang tengok aku ngan izz. ade la dalam 3 kali dok pandang kitorang. pandang2 ape! then sekali tu, dia pandang aku, aku terpandang dia, dia jeling aku macam aku buat salah dgn dia, jeling dgn muka benci.. (panas giler rase time tu , mentang2 korang ramai) .. then, aku dengan laju nyer pegi kat tempat lain.supaya dia tak leh nampak aku dahh... mmg pengalaman ngeri la.. masa tu memang monolog dalaman habis-habisan laa... dorang ni kebanyakan tak pandai cakap bahasa inggeris rupanyaa... baru aku tahu.. and dorang ni nampak je macam org eropah, tapi perangai tak... dorang potong que gitu je.. ade sorang tu berdiri belakang faiz, tup2 aikk kat depan dahh... then masa nak dekat sampai kaunter dahh.. ade sorang ni panggil kaum2 kerabat dia yg tengah beratur kat belakang suruh dtg depan.. aku dah malas dah time tu, lantak korang la.. tapi ade sorang mamat ni (izz cakap dia org canada), muka dia merah giler sebb marah and dia sound laki yahu** tuu... "you guys seriously??".. masa tu la aku tahu dorang ni takleh cakap bi. laki yahu** tu just tunjuk beg dia yang banyak2 nk kate barang org yg beratur kat belakang tu ade kat dia... ape2 la.. yang penting lepas ni kalo jumpe tepi jalan mmg dah leh cam dah puak2 nii... bukan kita je tak suka dorang, bangsa2 lain pon ramai tak suka yahu** nii...okay, yg ni cerita masa balik uk.


Sabiha Gokcen Airport, Istanbul
cerita masa nak keluar uk pon agak nightmare jugak .. kitorang hampir terlepas flight..kitorang antara yg last sampai kat gate. kalo lambat 5 minit memang habisssss ler.. sebab ade 6 orang budak melayu kat yang beratur belakang kitorang terlepas flight... dah sampai istanbul baru tahu yang dorang terlepas flight dari kawan2 dorang yang lain.. masa tuu ,, memang terkejut dan bersyukur giler kat Allah sebab Allah izinkan kami jejakkan kaki di bumi Istanbull..alhamdulillahhh dah selamat balik dah pon,..... pengajarannnye kalo naik flight pagi2 hari tuu, memang kene pergi gate awal sebab kat security, que sangat panjang and semua orang nak kejar flight masing2.. kat check in counter pon penuh orang.. alhamdulillah, Allah ilhamkan idea untuk mintak kat pegawai tu untuk skip line sebb gate dah nak tutup.. sangat2 bersyukur dengan perancangan Allah....

Yang pasti setiap yang berlaku ade hikmahnyer....Allah set yang terbaik untuk kita. kita sebagai hamba haruslah sentiasa fikir positif atas dugaan yang Allah berikan...


1 comment: