About Me

My photo
Bandar Baru Bangi, Selangor, Malaysia
Hamba Allah yang berusaha mencari ilmu demi mencapai redhaNya. Seeru a'la barakatillah..

Wednesday 2 January 2013

Goodbye hubby for some time


Sesungguhnya Allah yang pegang hati-hati manusia. Allah yang beri kekuatan kepada kita untuk lakukan sesuatu. Kadang-kadang kita rasa diri kita lemah, tapi Allah telah tunjukkan yang kita tak selemah itu. Alhamdulillah sekarang ni aku berada di dalam train CrossCountry menuju ke Sheffield, bumi di mana aku menimba ilmu. Ada commitment pelajaran yang lebih priority.

Plan asalnyer, saye nak duduk dengan awak di Bristol selama 2 minggu..then, bila awak start kelas, saya balik la. Tapi, keadaan sekarang tidak mengizinkan. Allah maha merancang.

Berat hati ni nak berjauhan dengan suami. Really can’t stop this running tears now. For me, my husband is everything. He is really2 a very wonderful lovely hubby. I gonna miss you, sayang. To my sayang, thanks so muchhh sebab jaga saya selama lebih seminggu saye menjadi roommate awak di Bristol.. hehe.. lepas ni, sunyi la awak, roommate awak dah balik kampong Shepil.. ke awak suke sebab takde dah orang nak kaco awak online? Hehe.. rindu la kat awak… tapi, takpe..after kita sama2 grad nanti, kita tinggal sama2 ehh…inshaAllah…

at Bristol Parkway Train Station.. I love you sayang!!
Takpe lah.. nama pun kahwin semasa belajar. Kena bersedia lah hadapi dugaan yang sebegini rupa. Allah uji kita setakat yang kita mampu sahaja. InshaAllah, sebulan je pun. Bukan lama sangat. Ada orang lain berjauhan sampai 9 bulan, lagi lama. Bersyukur sangat sebab Allah takdirkan izz untuk belajar di uk jugak.. Alhamdulillah. Sebelum kahwin, kami tekad untuk pjj, tapi Allah punya plan memang the Best. Awal tahun 2012, izz dapat offer sambung belajar di Bristol. Dan Alhamdulillah, lepas kami berkahwin, izz dapat MARA. Semua ni tak dirancang, apply pon gamble pada mulanya. Alhamdulillah…

Sebenarnye nak balik esok jer.. nak tinggal dengan suami lagi sehari. Tapi suami pujuk suruh balik tonight supaya kerja saya tak drag. Saya dengar cakap suami, so saya balik hari ni.. tak sabarnye nak sampai Sheffield J Rindu kat my besties, housemates, library and bilik saye yang besar tuuu..

InshaAllah, tahun baru. Semangat pun mesti kena baru. Tahun 2013 dah pun bermula. Cuaca hari ni sangat2 indah. So far takde buat list2 azam baru macam yang biasa buat dulu. Lagi pun hari tu dah semangat sambut tahun baru Hijrah, so sekarang tak excited sangat. Lagi-lagi malam tadi, tersangkut kat kota London yang super sesak dek manusia yang keluar untuk menyambut kedatangan tahun baru. Orang lain bersorak-sorak seronok sambut tahun baru, saya tak mampu nak tumpang gembira sebab terlampau letih pulang dari Istanbul dengan beg galas yang lebih 20 kilo.

So, semangat baru setakat ni satu jer. Nak jadi isteri solehah. Nak jadi isteri yang jauh lebih baik dari sekarang. Nak belajar masak sedap-sedap sebab saya suka tengok suami makan banyak bila saya masak. Bahagia rasa. And all other things that need to be fulfilled along the way to be a good wife will checked.. biiznillah..

Salam dari Sheffield untuk semua..

No comments:

Post a Comment