About Me

My photo
Sheffield, England, United Kingdom
Hamba Allah yang berusaha mencari ilmu demi mencapai redhaNya. Seeru a'la barakatillah..

Wednesday, 26 April 2017

Air Gamat Asli Pangkor

Kepada yang memerlukan air gamat asli Pulau Pangkor,


Sila hubungi saya 0139754266.

Produk akan dipos laju setiap hari sebelum 11 pagi.





Khasiat air gamat:

- Meningkatkan kesihatan badan
- Mempercepatkan penyembuhan luka luaran dan dalaman
- Mengurangkan rasa sakit sendi, badan dan lenguh otot
- Menghindari masalah alahan dan lelah
- Melawan radang dan meredakan bengkak
- Melancarkan pengaliran darah
- Memulihkan sistem peranakan selepas bersalin
- Mencantikkan kulit dan awet muda
- Meningkatkan metabolisma dan mengurangkan masalah keletihan
- Menguatkan tenaga batin
- Mengurangkan tekanan darah tinggi
- Mengawal diabetes / kencing manis
Cerapan Biopotensi Yang Pernah Dilaporkan 
- Melancarkan aliran darah
- Menghalang pembentukan kolestrol pada saluran darah
- Memudahkan fungsi ginjal
- Meningkatkan kadar metabolisma
- Mengurangkan serangan asma / lelah




Khasiat lain:

Mengikut kajian kesihatan antara khasiat
gamat dan air gamat ialah :
1) Bantu melarutkan Bedak Muntah Belut sebelum
    larutan bedak ini digunakan untuk merawat masaalah2
    kulit tubuh
  
2) Air gamat juga boleh dijadikan ubat untuk jantung
    berlubang dan mencegah penyumbatan pembuluh
    darah akibat kolestrol dan bantu lancarkan peredaran
    darah


3) Digunakan untuk kanser payu dara

4) Menyembuhkan luka yang sudah memburuk dan
    membusuk seperti gangren pada pesakit kencing
    manis. Bantu juga bantu meredakan bengkak.

5) Menjadi pilihan ibu-ibu yang baru bersalin kerana 
   1001 khasiat yang terkandung di dalamnya termasuk 
   membersihkan serta memulihkan rahim dan luka-luka 
   dalaman. Air gamat diminumkan kepada wanita sehabis 
   melahirkan untuk menghentikan pendarahan.


6) Penggunaan sebagai antiseptik tradisional 


7) Mempercepat proses penyembuhan luka khitan pada
    anak laki-laki . Bantu sembuhkan luka luar mahupun
    luka dalam. Meminum air rebusan gamat selepas
    menjalani pembedahan  boleh sembuhkan luka. 


8)  Mengawal penyakit diabetes


9) Mengawal masaalah pernafasan, resdung, alahan
    dan lelah


10) Meningkatkan sel darah merah
11) Sembuhkan sakit2 sendi dan lenguh otot2
12) Mengawal hipertensi
13) Merawat arthritis

14) Merawat  keletihan dan sakit radang pada sendi

15) Sembuhkan sembelit, buasir dan kawal kencing

16) Negara2 barat ada yang menghasilkan ekstrak
     gamat bagi merawat AIDS dan HIV.

17) Di Malaysia sendiri, gamat diproseskan sebagai
      ubatan tradisional, ubat gigi dan kosmetik
Oleh itu, jika tiada cara lain yang dapat membantu
menyembuhkan sesuatu penyakit itu, sebagai
alternatif, cubalah memakan gamat ni atau meminum
air gamat , sambil berdoa kepada Allah s.w.t agar dapat
bantu menyembuhkan segera penyakit yang sedang
diderita .

Tuesday, 25 April 2017

Air GAMAT Asli dan Minyak Gamat Asli Pulau Pangkor

Assalamualaikum...

Pos di bawah mengenai #minyakgamat #airgamat #gamatemas #pulaupangkor #produkasli #kesihatan


Kepada yang mencari dan memerlukan dua produk hot di bawah. sila hubungi 0139754266.
Minyak gamat fokus untuk kegunaan luaran seperti luka, bengkak dan sebagainya, manakala air gamat asli dari perut gamat, sangat-sangat berkesan untuk kegunaan dalaman (untuk diminum) terutamanya untuk ibu yang baru lepas bersalin, yang mempunyai luka dalaman dan luaran, sakit dada, jantung berlubang dan sebagainya. 

Spesis gamat yang digunakan adalah gamat EMAS sahaja. Sangat banyak khasiat, boleh baca dengan lebih lanjut tentang khasiat dan kelebihan gamat emas untuk kesihatan.


Boleh baca lebih lanjut pada label botol dan pada laman2 sesawang yang menceritakan tentang khasiat gamat.

kiri: minyak gamat asli, kanan: air gamat asli Pulau pangkor

Harga mampu milik dan sangat berbaloi.

Air gamat asli: RM15 sebotol (500ml) *Untuk pengeposan, minimum pembelian adalah 2  botol*
Miyak gamat asli: RM5 sebotol (60ml) *Untuk pengeposan, minimum pembelian adalah 6 botol*

Kedua produk adalah hasil laut pulau pangkor dari gamat EMAS.



**Whatsapp 0139754266 untuk pertanyaan lanjut / order.
**Produk dipos laju setiap hari sebelum pukul 11.00 pagi.


Info menarik tentang khasiat gamat:

Gamat mempunyai nilai terapeutik (keupayaan menyembuh / merawat) yang baik. Oleh itu, potensi untuk dikomersialkan dalam bidang perawatan moden dan kosmetik, khasnya sangat luas.
Berdasarkan kajian saintifik dan maklumbalas pesakit, gamat ternyata mampu menyembuhkan luka dalaman (seperti penyakit gastrik) dan luka luaran dengar kadar yang cepat, mengurangkan rasa sakit, mengawal simptom asma, meningkatkan kecepatan jantung berfungsi, melancarkan pengaliran darah dan meningkatkan kadar metabolisme sel-sel badan yang secaara tidak langsung meningkatkan penambahan dan bekalan tenaga, mengurangkan paras kolesterol dan glukosa. Selain itu, kajian juga menunjukkan ia dapat meningkatkan daya pertahanan badan dan mengurangkan penyakit alahan.

Kajian yang dijalankan oleh Professor Dr.Ridzwan Hashim dan rakan-rakan penyelidik universiti islam Antarabangsa menunjukkan Gamat adalah kaya dengan protein,asid-asid amino,vitamin, dan mineral.

Gamat juga mempunyai khasiat yang tinggi tetapi tidak mengandungi kolestrol. Ia mengandungi lebih daripada 50 jenis nutriens seperti protein, lemak, gula, vitamin B1, B2, asid nikotinik, kalsium fosfat, zat besi, iodin, vanadium, zink, kalium, kromium, asid benzoid, kondrotin sulfat, asik mukopolisakarida. Kandungan protein dalam bentuk asid-asid amino seperti arginina, sistina dan histina adalah amat diperlukan untuk badan kita kerana merupakan asas kepada pembentukan deosiribonuekleik asid (DNA)

Tuesday, 18 April 2017

air gamat dan ibu gamat (gamat kering) asli. gamat emas pulau pangkor

Kepada yang berminat untuk membeli ibu gamat emas (gamat kering) / ibu gamat dari pulau pangkor, boleh hubungi saya di talian 0139754266, boleh whatsapp, SMS atau call.

Pos laju setiap hari sebelum 11am.


Air gamat asli pulau pangkor juga dijual pada harga RM 15 (500ml).
sila whatsapp / sms untuk order.




Friday, 3 February 2017

Kenali sifat penyembuh dan khasiat gamat

Assalamualaikum...

Post kali ni kita nak cerita tentang sifat gamat yang menyembuhkan pelbagai penyakit dan khasiat-khasiat gamat untuk tubuh badan yang lebih sihat. Contoh gambar gamat emas yang terdapat di sekitar pulau pangkor seperti di bawah.

gamat hidup dan gamat yang telah direbus. Gamat emas pulau pangkor

Gamat sangat sensitif kepada pencemaran dan akan bertindak membunuh diri jika disentuh manusia. Yang anehnya, ia mampu hidup walaupun badannya dipotong-potong dan akan bercantum semula setelah dicampak ke laut. Ataupun gamat yang dipotong dua, campakkan ke laut akan menjadi dua ekor gamat. Kalau dipotong empat, campakkan ke laut akan menjadi empat ekor dan begitulah seterusnya.

Gamat mempunyai nilai terapeutik (keupayaan menyembuh / merawat) yang baik. Oleh itu, potensi untuk dikomersialkan dalam bidang perawatan moden dan kosmetik, khasnya sangat luas.
Berdasarkan kajian saintifik dan maklumbalas pesakit, gamat ternyata mampu menyembuhkan luka dalaman (seperti penyakit gastrik) dan luka luaran dengar kadar yang cepat, mengurangkan rasa sakit, mengawal simptom asma, meningkatkan kecepatan jantung berfungsi, melancarkan pengaliran darah dan meningkatkan kadar metabolisme sel-sel badan yang secaara tidak langsung meningkatkan penambahan dan bekalan tenaga, mengurangkan paras kolesterol dan glukosa. Selain itu, kajian juga menunjukkan ia dapat meningkatkan daya pertahanan badan dan mengurangkan penyakit alahan.

Kajian yang dijalankan oleh Professor Dr.Ridzwan Hashim dan rakan-rakan penyelidik universiti islam Antarabangsa menunjukkan Gamat adalah kaya dengan protein,asid-asid amino,vitamin, dan mineral.

Gamat juga mempunyai khasiat yang tinggi tetapi tidak mengandungi kolestrol. Ia mengandungi lebih daripada 50 jenis nutriens seperti protein, lemak, gula, vitamin B1, B2, asid nikotinik, kalsium fosfat, zat besi, iodin, vanadium, zink, kalium, kromium, asid benzoid, kondrotin sulfat, asik mukopolisakarida. Kandungan protein dalam bentuk asid-asid amino seperti arginina, sistina dan histina adalah amat diperlukan untuk badan kita kerana merupakan asas kepada pembentukan deosiribonuekleik asid (DNA)

Kolagen

  • Merencatkan proses penuaan, mengurangkan pembentukan kedutan kulit
  • Mempercepatkan proses pemulihan luka
  • Meningkatkan sistem imunisasi Kondroitin & Glukosamin
  • Melegakan sakit akibat osteoarthiritis
  • Meransang pembentukan dan pemulihan tulang rawan
  • Membantu pertumbuhan tulang dan gigi


Omega-3

  • Merendahkan kolestrol dalam darah
  • Melindungi arteri
  • Mengurankan risiko mendapat penyakit jantung
  • Memperbaiki kesihatan mental
  • Mineral-mineral


Kalsium

  • Membentuk tulang dan gigi
  • Memantau sistem peredaran darah
  • Meregulasikan denyutan jantung

Zat Besi

  • Penting dalam pengangkutan oksigen dan metabolisme
  • Diperlukan untuk pembentukan sel darah merah yang sihat.


Iodin


  • Perlu bagi sistem tiroid untuk berfungsi dengan normal


Selenium


  • Sebagai antioksidan
  • Mempertahankan sel-sel badan daripada radikal-radikal bebas
  • Mengelakkan kerosakkan sel


Vanadium


  • Mengurangkan penghasilan kolestrol
  • Terlibat dalam proses katekotamin dan metabolisme lipid serta dalam pembentukan sel-sel darah merah

Kronium


  • Menambahkan bilangan reseptor insulin pada membran sel dan menggalakkan pelekatan insulin pada sel-sel
  • Merendahkan paras gula dalam darah
  • Memperbaiki masalah diabetes melitus (kencing manis)


Kebaikan lain


  • Meningkatkan sistem imun
  • Merencat pertumbuhan sel-sel kanser
  • Menggalakan pertumbuhan sel

Sumber: Healwell Pharmaceutical


Kepada yang berminat untuk membeli ibu gamat emas (gamaat kering) dari pulau pangkor, boleh hubungi saya di talian 0139754266, boleh whatsapp, SMS atau call.

Pos laju setiap hari.

gamat kering yang saya jual

Saturday, 5 November 2016

2016: Reality Check_ are we living in a cruel world?

Assalamualaikum..
Sedikit coretan di malam hari..

Some reflection on time management:
mashaAllah... hari-hari terasa sangat pantas sekarang, sehingga rasa tidak terkejar. persoalan yang selalu terlintas di hati sama ada masa yang Allah beri kepada kita telah dimanfaatkan dengan sebaiknya. Teringat kata-kata seorang 'mentor' yang sentiasa mengajak kita untuk mengaudit diri kita samaada aktiviti seharian kita dapat memberatkan timbangan amalan kebajikan di akhirat kelak. Tidak kiralah apa pekerjaan kita, yang penting pastikan amalan/ aktiviti harian kita disukai Allah dan niatkan amalan itu kerana Allah, disamping mengamalkan sunnah nabi yang sangat banyak untuk dipraktikkan, dari sekecil2 perkara seperti menyikat rambut sebelah kanan dahulu, memakai kasut di kaki kanan dahulu, etc.

Some observation on current situation
2016 yang berbaki tak sampai dua bulan. Tak tahu la sama ada aku sorang atau ramai orang lain juga sedar, terlihat seakan-akan masing-masing sedang bertungkus lumus mencari rezeki lebih. Ramai yang mula menceburkan diri dalam perniagaan dan ramai yang ada dua pekerjaan dalam satu masa. Dulu aku tak perasan pun semua ni, mungkin sebab dulu aku pun student. Tapi one thing that i noticed this is all something to do with the high living cost in Malaysia. Sejak zaman Na*** memerintah ni, semua harga barang naik. terbaru, harga petrol naik 15sen, harga minyak masak naik agak drastik. Kos sara hidup yang tinggi terutama di bandar menyebabkan rakyat menjadi lebih susah. Yang bekerjaya seperti engineer yang makan gaji ni pun belum tentu dapat rasa hidup senang, ditambah pula dengan harga rumah yang sangat la mahal sekarang ni menyebabkan kalau tak angkat loan memang tak dapat la nak beli rumah, tak pasal-pasal terjebak dengan riba. macam mana tu? hmm.

Bercakap pasal harga minyak masak yang dah naik baru-baru ni, petang tadi selepas menonton encik suami dan adiknya bermain golf di Driving range ukm, sempat kami menyinggah di pasar malam seksyen 16 bangi untuk membeli makanan goreng-goreng, aku la tu yang nak makan, lapar pulak petang2 hari ni sebab bosan jadi penonton. Ditakdirkan suami aku berhenti depan sebuah gerai yang baru menuang minyak ke dalam kuali untuk menggoreng sesuatu, Ya Allah terbeliak biji mata aku apabila ternampak warna minyak masak yang dituang ke dalam kuali kawah tu, "ya Allah, minyak masak ke tu?? kenapa warna sangat hitam sangat tuuu. minyak masak ke minyak hitam kereta?" Speechlesss seketika. Aku mula reflect, sebenarnya isu harga minyak naik atau isu peniaga tu yang nak kejar untung lebih sampai sanggup recycle minyak masak beratus kali sehingga hitam legam. Terasa sangat kecewa dengan kesanggupan seseorang berniaga, bagi customer makan masakan yang menggunakan minyak yang kotor tu, tak fikirkah dia tentang kesihatan orang yang memakan masakan tu? Memangla harga minyak masak naik, hasil keputusan kerajaan, di luar kuasa kita sebagai rakyat marhaen yang masih lagi nak mengundi dot2, tapi di mana kah rasa bersalah dalam diri seorang peniaga yang menggunakan minyak hitam untuk menggoreng. Taknak komen lebih-lebih, masing2 tahu yang Allah memerhatikan setiap tindakan kita. Jadilah seorang yang beintegriti, jujur dalam pekerjaan, meletakkan sesuatu pada tempatnya dan tidak menzalimi orang lain dan diri sendiri.

Realiti segelintir masyarakat yang wujud di atas dunia ini:

1. Terlalu mengejar kekayaan dunia, untuk hidup lebih selesa sehingga terabai perkara yang lebih utama, sibuk mencari rezeki sehingga terlupa yang rezeki itu sudah ditetapkan oleh Allah, kita sepatutnya menjemput rezeki dengan usaha dan doa. Rezeki itu bukanlah wang semata-mata, banyak lagi rezeki yang berada di depan mata kita sekarang yang perlu kita hargai dan syukuri.

2. Mempunyai kuasa untuk membantu orang yang sedang susah yang telah pun datang meminta bantuan darinya, tetapi kuasa itu tidak digunakan, malah seribu alasan diberi untuk menepis kerana beratnya hati untuk menolong orang lain. Dah la taknak tolong, malah tidak ada sedikit pun usaha untuk meringankan kesusahan seseorang tu, apalah salahnya kau mudahkan urusan orang lain. Lupakah kau dengan janji Allah terhadap orang yang memudahkan urusan orang lain di atas dunia ini? Tak mintak duit poket kau pun...  Tak sangka golongan seperti ini wujud.

3. Golongan yang mencari duit lebih dengan cara yang salah. Seorang yg berkuasa telah menangkap seorang pesalah traffic, sepatutnya menyaman pesalah tersebut, tetapi enggan menyaman kerana nak minta sumbangan aka rasuah dari pesalah itu. Pesalah itu dengan jelas menyatakan " saman je la saya, saya sanggup disaman, terang-terang saya dah buat salah" tapi si punya kuasa nak jugak duit rasuah tu, si pesalah yang sedang mengejar mesyuarat di office terpaksa bagi sedikit wang. MashaAllah, macam ni pun ada.

Masa untuk mengaudit diri sendiri

1. Apa kebaikan yang aku telah beri kepada orang sekelilingku pada hari ini?
2. Ada tak aku sakitkan hati sapa-sapa sepanjang hari ni?
3. Did I manage to make someone smile today? atau sebaliknya
4. Sudahkah aku niatkan amalan-amalan harianku kerana Allah
5. Ada dapat apa-apa ilmu baru tak hari ni? atau sekadar berita baru / hot news ?
6. Adakah amalan seharianku hari ni lebih mendekatkan aku dengan Allah?
7. Apa yang nak diperbaiki untuk hari esok?

Sila jawab dalam hati..

Semoga kita menjadi masyarakat yang tidak menzalimi diri sendiri dan orang lain. Redha dan pengampunan Allah yang kita cari. Semoga kita semua dapat menjadikan prinsip nilai-nilai murni yang diajarkan oleh Islam sebagai amalan seharian kita. Semoga juga nilai-nilai murni sebati dalam diri kita dan rasa bersalah terhadap dosa yang dilakukan wujud serta merta dalam hati kita. Hidup ini tidak lama, hanya transit untuk ke alam yang kekal abadi, apa yang sebenarnya kita perlu kejar?

Semoga kita berjumpa lagi,
till next time.
InshaAllah.

May Allah bless us.
May Allah accept our ibadah.
May Allah ease us and guide us to Jannah.
Amiin...

Salam wbt.

Saturday, 22 October 2016

Saya menjual gamat emas (kering) Pulau Pangkor (gamat kering/ ibu gamat)

Assalamualaikum.. 

Saya mencari pembekal atau sesiapa sahaja yang ingin membeli IBU GAMAT asli
dari pulau pangkor. Saya menjual ibu gamat yang dicari dan diproses sendiri.
DIJAMIN 100% ASLI. Kepada yang memerlukan, boleh hubungi saya di talian
+60139754266. (Boleh whatsapp/ mesej/ call)


kiri: gamat emas hidup yang diperoleh sekitar pulau pangkor, kanan: gamat emas yang telah direbus, sebelum dikeringkan dan dijual.
Gamat emas yang telah dikeringkan 


KHASIATNYA:

GAMAT - Merupakan penawar bagi membantu penyembuhan luka luar dan dalam,
menyembuhkan luka selepas pembedahan, melancarkan pengaliran darah,
meningkatkan kesihatan badan, memulihkan ibu yang baru lepas bersalin,
menyegarkan otot yang bekerja keras, asma, gastric, apendiks, sakit urat dan
sengal-sengal sendi.

Ibu gamat juga boleh diproses untuk dibuat pelbagai produk-produk kesihatan
dan kecantikan seperti minyak gamat, gel gamat, ubat gigi, pencuci muka, etc.


HARGA : RM180 SEKILOGRAM
Jangan risau, harga boleh dirunding jika pembelian secara pukal.

KEPADA YANG BERMINAT, BOLEH HUBUNGI SAYA SEGERA DI TALIAN +60139754266
SEBARANG PERTANYAAN BOLEH DIKEMUKAKAN MELALUI WHATSAPP / SMS / CALL KE NOMBOR
DI ATAS.

TERIMA KASIH
Norazah
Whatsapp : 0139754266