About Me

My photo
Sheffield, England, United Kingdom
Hamba Allah yang berusaha mencari ilmu demi mencapai redhaNya. Seeru a'la barakatillah..

Monday, 15 April 2013

Pemikiran kebanyakan penyokong tegar yang 'obvious'

Tak faham kenapa masih ada lagi puak-puak yang menganggap segala pemberian kerajaan seperti handouts, BR1M, tajaan untuk belajar luar negara, biasiswa dan segala jenis bantuan itu ialah duit BN/UMNO. Sehingga berpendapat amatlah tidak patut bagi golongan yang dibantu oleh kerajaan ini menyokong pembangkan. Ingatkan sorang dua je, rupa-rupanya ramai yang berfikiran cetek. maaf cakap, anda belum habis berfikir. terlalu nak sokong kerajaan, patuh kepada pihak berkuasa sehingga memperbodohkan diri sendiri.

Jadi, selama ni mereka fikir, bantuan kerajaan tu datang dari duit poket umno/bn la ye? Tak kenang budi aka kufur nikmat la ye si penerima apabila menentang kerajaan? kite kene patuh pada pihak penguasa la no matter what? jadi, dalam PRU13 kita tak boleh tukar kerajaan la? kena sokong kerajaan? tak kenang jasa betul tak sokong kerajaan? Ooooo... kalau macam tu kenapa buat sistem demokrasi?? cuba jawab.

kalau tak bagi rakyat tukar kerajaan, kenapa kerajaan BeeEnd guna sistem demokrasi? baik korang je yang memerintah sampai juta-juta tahun pun. kalau wajib patuh dengan pihak penguasa sekarang, baik tak payah buat pilihanraya.

what's the point of having general elections if you thin the poeple who support the opposition party is regarded as not grateful citizen??

And why you guys think that, at the moment you guys have to be obedient to the rulers? siap ada yang guna dalil lagi nak mengatakan tak boleh menentang. (orang awam bila nak guna dalil macam tu lah.. dalil mesti diguna pakai apabaila berada dalam konteks yang betul)

Panas betul. siap ade orang kampung saya tulis : "yang ditaja oleh BN belajar diluar negara pun menentang" I terasa k. you are deliberately talking about me! who else from our kampung currently study in oversea..goshh.. 

i am totally pissed off with this party of people who think that all of the money that has been used by the government is belong to bn! it is belong to the citizen la..  itu bukan duit bn la awak, itu duit rakyat! duit cukai yang dikutip daripada rakayat, segala jenis cukai yang wujud dalam negara, segala hasil bumi, tu la pendapatan negara. awak ingat baik sangat ke bn nak guna diut poket depa. come on. baik depa bagi kat kaum kerabat depa. come on la. tak tahan dengan orang yang fikir macam ni.

sebab suami sy tak bagi gaduh-gaduh kat facebook. sebab tu saya meluahkan rasa tak senang hati di blog saya je..

tolong la berfikiran matang sikit. kalau korang masih lagi berpendirian tak boleh menentang penguasa, bila pakatang menang nanti, aku cabar korang jadi penyokong pakatan. nak sangat taat kepada pemimpin kan? pemimpin songlap duit rakyat taknak sebarkan, kejahatan dan kezaliman yang nyata, tapi rakyat tak sokong pemimpin dikata tidak patut. kalau rakyat ramai membangkang, adakah itu menunjukkan pemimpin itu bagus?

rakyat taat bersyarat dan rakyat juga menentang bersebab.

bukan menentang membuta tuli, menentang bersebab, tak tahannnnnnnn dah dengan bn. mak kat rumah siap pesan untuk doakan kemenangan PR ke peringkat pusat sebab tak tahan dah. yes, saya yang dok kat uk ni pon tak tahan dah! kalo yang baca ni masih tahan, terpulang lah. tiada paksaan. hak masing-masing untuk memilih sape tapi please la fikir dulu. pilih dengan ilmu bukan nafsu.

p/s: saya tulis ni bukan untuk menyakitkan hati mana-mana pihak (yang terasa), tetapi dengan niat hendak membetulkan persepsi yang salah, yang sedang menular , sehingga pihak yang tidak bersalah dijaja satu kampung sebagai tidak menganang jasa. sila mintak maaf dengan orang yang telah kamu kutuk itu sebab dosa dengan manusia, kena mintak maaf dengan manusia itu. harap sedar besarnya dosa mengutuk orang.

sekian.

No comments:

Post a Comment