About Me

My photo
Bandar Baru Bangi, Selangor, Malaysia
Hamba Allah yang berusaha mencari ilmu demi mencapai redhaNya. Seeru a'la barakatillah..

Tuesday 25 April 2017

Air GAMAT Asli dan Minyak Gamat Asli Pulau Pangkor

Assalamualaikum...

Pos di bawah mengenai #minyakgamat #airgamat #gamatemas #pulaupangkor #produkasli #kesihatan


Kepada yang mencari dan memerlukan dua produk laris di bawah. sila hubungi 0139754266.

kedua produk membantu menyembuhkan luka dengan lebih cepat.

Minyak gamat fokus untuk kegunaan luaran seperti luka, bengkak dan sebagainya, manakala air gamat asli dari perut gamat, sangat-sangat berkesan untuk kegunaan dalaman (untuk diminum) terutamanya untuk ibu yang baru lepas bersalin, yang mempunyai luka dalaman dan luaran, sakit dada, dan sebagainya.

Spesis gamat yang digunakan adalah gamat EMAS sahaja. Sangat banyak khasiat, boleh baca dengan lebih lanjut tentang khasiat dan kelebihan gamat emas untuk kesihatan.


Boleh baca lebih lanjut pada label botol dan pada laman2 sesawang yang menceritakan tentang khasiat gamat.


Harga mampu milik dan sangat berbaloi.

Air gamat asli: RM20 sebotol (500ml) 
Miyak gamat asli: RM5 sebotol (60ml) *Untuk pengeposan, minimum pembelian adalah 4 botol*

Kedua produk adalah hasil laut pulau pangkor dari gamat EMAS.



**Whatsapp 0139754266 untuk pertanyaan lanjut / order.
**Produk dipos laju setiap hari sebelum pukul 11.00 pagi.


Info menarik tentang khasiat gamat:

Gamat mempunyai nilai terapeutik (keupayaan menyembuh / merawat) yang baik. Oleh itu, potensi untuk dikomersialkan dalam bidang perawatan moden dan kosmetik, khasnya sangat luas.
Berdasarkan kajian saintifik dan maklumbalas pesakit, gamat ternyata mampu menyembuhkan luka dalaman (seperti penyakit gastrik) dan luka luaran dengar kadar yang cepat, mengurangkan rasa sakit, mengawal simptom asma, meningkatkan kecepatan jantung berfungsi, melancarkan pengaliran darah dan meningkatkan kadar metabolisme sel-sel badan yang secaara tidak langsung meningkatkan penambahan dan bekalan tenaga, mengurangkan paras kolesterol dan glukosa. Selain itu, kajian juga menunjukkan ia dapat meningkatkan daya pertahanan badan dan mengurangkan penyakit alahan.

Kajian yang dijalankan oleh Professor Dr.Ridzwan Hashim dan rakan-rakan penyelidik universiti islam Antarabangsa menunjukkan Gamat adalah kaya dengan protein,asid-asid amino,vitamin, dan mineral.

Gamat juga mempunyai khasiat yang tinggi tetapi tidak mengandungi kolestrol. Ia mengandungi lebih daripada 50 jenis nutriens seperti protein, lemak, gula, vitamin B1, B2, asid nikotinik, kalsium fosfat, zat besi, iodin, vanadium, zink, kalium, kromium, asid benzoid, kondrotin sulfat, asik mukopolisakarida. Kandungan protein dalam bentuk asid-asid amino seperti arginina, sistina dan histina adalah amat diperlukan untuk badan kita kerana merupakan asas kepada pembentukan deosiribonuekleik asid (DNA)

No comments:

Post a Comment